Trening z użyciem Sliderów

Dziś obiecana w weekend dawka wiedzy na temat zastosowania w treningu prostego gadżetu, jakim są „slidery”.

Co to są Slidery?

Małe, płaskie, na ogół okrągłe tarcze zaprojektowane w taki sposób, aby tworzyły powierzchnię ślizgową między dłońmi lub stopami a podłogą. Zamiast podnosić ręce lub nogi podczas ćwiczeń związanych z masą ciała, przesuwasz dłonie i/lub stopy po podłodze, jednocześnie utrzymując pełną masę swojego ciała.

Kluczem do efektywności ćwiczeń na sliderach jest fakt, że wymuszają one stałe napięcie mięśni w całym zakresie ruchu.

Dodatkowym aspektem, jakiego nie da się uzyskać praktycznie niczym innym (może poza wymyślnymi maszynami za grube pieniądze) jest fakt, angażowania jednocześnie mięśni przeciwstawnych/antagonistów.

Co to daje?

Zabezpiecza stawy.
Poprawia tzw.muscle mind, czyli czucie mięśniowe. Inaczej panowanie świadome układu nerwowego nad mięśniami. Znaczną poprawę ich współpracy.

Slidery są świetnym bodźcem do uruchomienia maksymalnej liczby mięśni.
Dzięki połączeniu grawitacji i ruchomego podparcia, jakie dają slidery zmuszamy mięśnie do pracy w całym zakresie ruchu, co poprawia ich elastyczność.
To jakby obciążenie 3D.
Zabudowujemy słabe fazy ruchu w łańcuchach kinematycznych i w myśl zasady „jesteś tak mocny, jak Twoje najsłabsze punkty” stajemy się sprawniejsi i silniejsi.

Osobiście śmiało mogę stwierdzić, że użycie sliderów w treningu jest jednym z najlepszych sposobów na wzmocnienie mięśni głębokich oraz stabilizacji (szczególnie tzw.core).

Dla kogo trening na sliderach?

Trenować można na każdym poziomie zaawansowania i typie budowy (oczywiście odpowiednio dobierając poziom trudności ćwiczeń).
Polecane są również w rehabilitacji po urazach i kontuzjach.

Trener Personalny Michał Sulewski

Be Sociable, Share!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Post Navigation