WPROWADŹ INDYWIDUALNE RACJONALNE ODŻYWIANIE BEZBOLEŚNIE

autorski program Michał Sulewski

Bez względu na cel, jaki nam przewodzi (schudnąć, przybrać, ujędrnić) fundamentem każdej diety/sposobu odżywiania jest metabolizm, a konkretnie jego tempo.

Istnieją dwa sposoby przyspieszenia metabolizmu:

A – systematyczne i częste posiłki (plan żywieniowy – dieta)

B – ruch/aktywność fizyczna

Oba te sposoby działają niezależnie od siebie, ale wprowadzane jednocześnie gwarantują spotęgowane efekty.

Zaznaczyć trzeba jednak, że sam ruch nie poparty systematycznymi i przemyślanymi (zbilansowanymi) posiłkami nie gwarantuje trwałych efektów metabolicznych!

Dlaczego uniwersalne „diety cud” działają tylko na początku? 

Dlaczego wprowadzając uniwersalną dietę „dla wszystkich” po początkowym okresie spadku wagi, następny etap, to brak dalszych efektów lub ich słaba jakość?

Jakakolwiek ukierunkowana dieta wprowadza w nasz sposób odżywiania pewien porządek, a co za tym idzie reguluje nieco gospodarkę insulinową i enzymatyczną. To z kolei pozwala pozbyć się zalegającej nadmiernej ilości wody podskórnej.

Ten efekt niestety na ogół mylimy z chudnięciem, choć w 99% nie ma nic wspólnego z trwałym zmniejszeniem ilości tkanki tłuszczowej w naszym organizmie.

Dzieje się tak z jednej prostej przyczyny 

Uniwersalne diety nie biorą pod uwagę konkretnie Ciebie.

Planujący, pomysłodawca takiej diety nie zna:

- Ciebie osobiście
- Twojej budowy
- Genetyki i „obciążeń rodzinnych”
- Aktualnego składu ciała
- Twojego trybu życia
- Temperamentu
- Nawyków i zwyczajów (w tym żywieniowych)

Metabolizm uwielbia systematykę

Wszelkie nawet najlepiej dopasowane przez dietetyków programy żywieniowe nie będą działać, jeśli nie będą stosowane systematycznie dzień po dniu, posiłek po posiłku.

Niezmiernie ważne jest by przyjmować konkretne składniki odżywcze (białka, tłuszcze, węglowodany) w konkretnych porach i ilościach.

To z kolei często prowadzi do sytuacji, kiedy stajemy się zależni od diety i często stajemy przed dylematem: zjeść odpowiedni posiłek o właściwej porze, czy utrzymać plan zadań życiowych/zawodowych na dany dzień.

Aby indywidualny plan żywieniowy był naprawdę skuteczny musi być realizowany dzień po dniu.

A przecież każdego dnia żyjesz inaczej 

Współpraca, jaką oferuję eliminuje problem z adaptacją programu żywienia do zmian zachodzących dynamicznie na co dzień w Twoim układzie dnia i aktywności zawodowej, towarzyskiej.

Stały kontakt (dosłownie – dzień po dniu 7 dni w tygodniu 24h/dobę)umożliwia wprowadzanie dynamicznych korekt dopasowujących plan na konkretny dzień dokładnie do rzeczywistego jego rozkładu  – Twojego grafiku.

Nie jest problemem by „na gorąco” w ciągu dnia wprowadzić zmiany tak, byś nie musiał domyślać się ani improwizować co zjeść, bo po pierwsze to zabiera Ci czas i niepotrzebnie stresuje, a po drugie na ogół kończy się brakiem efektów i frustracją zamiast radości z postępów.

Tylko tak zindywidualizowane  podejście gwarantuje szybkie i adekwatne do Twojego zaangażowania rezultaty.

Pobierz bezpłatnie Zadanie Domowe I

Trening żywieniowy – wywiad

 

Umów się na bezpłatną konsultację wstępną i ocenę Twoich potrzeb.

Zapraszam!